Dvě důležité věci, které nás učí včely

06:54

Dve dôležité veci, ktoré nás učia včely

Dve dôležité veci, ktoré nás učia včely

Mnohí včelári sa o svoje včely starajú s láskou. Veď napokon sú to práve včely, ktorým vďačíme za väčšinu nášho jedla a život na Zemi.

Vyznačujú sa dvoma vlastnosťami, ktoré by sme sa od nich mohli naučiť.

Byť citlivý a priebojný zároveň

Všetky včely robotnice sú samičky. V úli sú aj samci, ktorých nazývame trúdy, ale ich jedinou úlohou je oplodnenie kráľovnej. Ako sa včelia kráľovná spári s trúdom je jeden z najzaujímavejších faktov o včelách, ktoré poznám.

Kráľovná a trúd sa stretnú letiac vo vzduchu a splynú na sekundu alebo dve. Hneď na to, trúd zahynie. Trúdy nemajú žihadlá, ani nepomáhajú včelám v úli. Okrem rozmnožovania, sú vlastne nepotrební.

Vo včeľom svete vládnu “ženy”. Sú to rázne, ťažko pracujúce robotnice. No zároveň je to jeden z najcitlivejších hmyzov našej planéty. Absolútne oddané svojej matke a sestrám, včely sú ochotné kedykoľvek obetovať svoje životy pre spoločné dobro úľa.

Prepojené jedna s druhou, včela ľahko odhalí, keď je iná včela v nebezpečenstve a ponáhľa sa jej na pomoc.

Dve dôležité veci, ktoré nás učia včely

Hociktorý včelár vám potvrdí, že včely nie sú útočné. Milujú jedna druhú svojím zvieraco-hmyzím spôsobom. Ak ste pokojní vy, budú aj ony. Rýchlo sa prispôsobia a dôverujú. Niekedy, keď prehliadam úľ, nechtiac prederavím včelí plást.

Keď sa to stane, do pár sekúnd príde včela a začne opravovať narušené miesto. Je na tom niečo úchvatné, ako rýchlo si všimnú poškodenie a začnú ho opravovať.

Veľkosť nie je prekážkou dokázať veľké veci

Mozog včely je menší ako ľanové semienko. Napriek tomu, využívajú prepracovaný systém dorozumievania – tancom. Nazýva sa to “kruhový tanec” a včely sa pri ňom natriasajú a pohybujú často v smere osmičky.

Kruhovým tancom si odovzdávajú informácie, ktorým smerom a v akom uhle letieť, aby sa dostali k zaujímavej znáške nektáru.

Krídla včely predstavujú 1/18-inu veľkosti tela a pohybuje krídlami 230 krát za sekundu počas letu.

Jedna včela doletí aj desať kilometrov od svojho úľa a celý úľ nalieta takmer 150 tisíc kilometrov, čo je vzdialenosť väčšia ako 3 krát obvod Zeme, aby dopracovala jeden kilogram medu (minulé leto naše včely nazbierali v priemere 50 kg medu na jeden úľ).

Zaujímavé pritom je, že včely nikdy nespia. Týmto malým opeľovačom, veľkosti menšej ako papierová spinka, priamo vďačíme za tretinu všetkého jedla, ktoré konzumujeme.

Viem, priame porovnávanie ľudí a včiel nie je spravodlivé, keďže nemáme rovnaké schopnosti ako včely, ale máme iné – svoje. Čo tým chcem povedať, je, že včelám nik nehovorí, čo môžu a čo nemôžu urobiť.

Oni jednoducho sú, robia si svoju prácu, ľúbia sa navzájom…a sú tým najproduktívnejším spoločenstvom, aké vo svete existuje. Ak ich budeme počúvať, pozorovať a starať so o nich, kým sú tu.

Viac informácií nájdete aj TU.

Od včiel sa totiž môžeme veľa naučiť nielen o svete, ale aj o nás samých.

Spracoval: Badatel.net, článok pripravený pracovitými Sv. Včelami

Zdroj (1)

Mohlo by se vám líbit...

komentářů 9

  1. marek napsal:

    Pěkný článek,díky. Pamatuji se , že jsem četl o včelaři,který když zemřel,tak přiletěl včelí roj se s ním rozloučit. Myslím,že všechny bytosti ,i ty nejmenší,podvědomě cítí,jak se k nim chováme.

  2. Sora napsal:

    jaká škoda, že dodnes se mezi včelaři traduje nesmysl o zbytečnosti trubců. Oni nejsou jen na páření, což je tedy smyslem jejich života (když mají štěstí 😀 ), ale pomáhají udržovat konstantní teplotu v úlu – buď plod zahřívají nebo naopak ochlazují větráním křídel – uvolní se tak spousta dělnic, které mohou shánět potravu pro celé včelstvo.

  3. áťa 77 napsal:

    Jak je vlastně možné, že včely staví plástve z hexagonu neboli ŠESTiúhelníku, když číslice padlých andělů jsou tři 6?

    • Sora napsal:

      včely nestaví šestiboké buňky, zpočátku jsou to kulaté válečky – až zahřátím a přiroztátím vosku získávají buňky svůj specifický tvar šestiúhelníku 🙂 vosk je zázračný materiál 😀

      • ay776 napsal:

        Výsledný tvar je však jasný šestiúhelník. Pan tm někde psal o tom, že tajná technologie využívá toho tvaru pro odlehčení letadel (inspirace čmeláky, dle vědeckých propočtů nemá létat…). A Proto by mě zajímalo, proč je hexagon zakódován jako konstruktivní, když má 6 stěn

        • zdeněk540 napsal:

          Jesli máš áťo zájem tak zkoukni knihu „Bez gravitace a neviditelní“ od Fosarová Grazyna a Bludorf Franz. Není tam uplně všechno, ale je tam toho dost.

  4. Jara napsal:

    Na obrázku je dobře viditelný Šestistěn ,který tvoří plástev. Zvláštností šestistěnu je to,že má schopnost poutat a vázat ,,ŽIVOU SILU“.Základní,živou sílu jako ENERGII.Pokud je jí dostatečné množství,začne působit opačně,jako ANTIGRAVITACE. Včely mistrně používají síly šestistěnu. Mimo jiné.Struktura hemoglobinu v krvi má rovněž tvar šestistěnu a červené krvinky v krvi se pohybují stejně,jako vylítlý včelí roj z ůlu,je to hodně podobné.A můžeme si tedy dát dohromady jedno.A to,že červená krvinka poutá a váže právě svým šestistěnem ,,Živou Sílu=Energii života-Pránu…ap.těch názvů pro Ni je více“..á vůbec to není pouze na srdci (ůdajné pumpě),které pohání krev v cévách…Srcdce vpodstatě svým tepem=,,pumpováním“ jakoby tuto Živou Sílu,tuto Energii Života poze PŘEMĚŘUJE a pomáhá přerozdělovat (nahoru do plic a mozku,nebo dolů…) V zásadě,kdyby červená krvinka pomocí svého základního strukturálního tvaru,to jest šestistěnu přestala poutat živou energii,energii života,,posvátnou INGLII Světla“,jak to učili i staří Slované tak bychom vůbec nemohli existovat v Těle,které na základě tohoto živého světla,této živé Inglie funguje!! Proč se to neučí ve školách,ani na lékařských fakultách,dobře víme…aby se zakryla pravda o skutečné síle a energii,co to je,jak funguje,včetně antigravitačních sil !!! Otrok tyto znalosti nesmí mít,byly by nebezpečné pro vládnoucí hrstku otrokářů. A tak se ve školách dále jen melou fráze a nepravdy i o srdci a krvi,ap. Jinak šestistěj je základ pro vše živé.Nejen v krvi,včelí plástvi,ale taky u rostlin-základem zeleného barviva,chlorofylu je opět šestistěn! Hemoglobin i chlorofyl je šestistěn s mimořádnou funkcí na obou stranách,jsou tu malé rozdíly…např u krve obklopuje šestistěn atom železa, u chlorofylu rostlin je to atom hořčíku. Dále. V naší přírodě,i vesmíru vždy proti sobě působí 2 síly,dvě síly Života, Otcovská seshora od hvězd ,,Ra“ a sezdola působí síla Matky, na Zemi od nitra Země směrem nahoru a skrze VODU…Vodu! Jsme v pdstatě na ,,Vodní planetě“ a vlastníme taky i ,,Vodní tělo“–o kterém taky nic nevíme,anebo nesmíme vědět. Naprosté další tabu i na fakultách…Uvědomme si ,že živá Inglie,živá síla vesmíru vstupuje z Nehmoty přes Auru dál do tzv.Vodního Těla našeho organismu ..a jen a jen Ona pak začne Budovat novou ,živou buňku,podle dodaného scénáře ,DNA vzoru ukrytého v páteři,nebo mozkové šišince v podobě hologramů..v matriční,mezibuněčné vodě,mezibuněčném matrixu.Je to vždy Otec a Matka. Z nich pak Syn ( dcera)Vše je záměrně překroucené…pro ,,věřící“..správně je tedy modlit se ve Jménu OTCEˇMATKY a SYNA..Matku ale nejméně současných 2 tisíce let vykopli,pohanili,pomluvili…zase vědomě a s určitým cílem zakrýt pravdu o Podstatě.A včely nám taky dávají nápovědu a nejen ony.Mimochodem včelí matka je přímo napojena na Slunce.Přímo,v přímém spojení.A vznikne-vylíhne se vždy po plném 1krát protočení Slunce kolem své osy,které trvá našich 21 dnů.Ne méně,ne více,jinak by to nebyla Matka…vznikla by buď dělnice,nebo trubec…Pozemská Včelí Matka je napřímo a stále propojená se silou vesmíru přes Slunce,naším Ra.Je Jeho součástí.Je Matkou i Otcem zároveň ,je mocnou Silou ALLATU,propojením dvou základních sil,živých sil Tvůrce.Prakticky pak vše,co na Zemi existuje a vzniká je zrozeno Matkou.A trubci-politici na Zemi,ovládáni Ahrimanem a svobodnými zednáři,církvemi,politiky a monopoly jen vytrubují záměrně něco jiného.Oni netouží po Lásce a Tvoření. Ale touží jen po moci a ovládání druhých za cenu destrukce a bolesti.

    • mojemeno napsal:

      Máš pravdu, ale ak Matka včela zastáva rolu Otca, tak potom je príroda rovnako nespravodlivá, ako viera v Boha (biblia).

      Kedže Duch Svätý, ktorý je medzi nami a v nás samotných dáva život (je Matkou) a zároveň, tak zastupuje rolu matky. Treba brať veci z viacerých úhlov pohľadu, práve preto bibliu napísali tak, aby vznikli mnohé spoločenstvá, cirkvi, frakcie.. Každý ju chápe ináč.. Preto ten, čo ju študuje zistí, že všetko do seba zapadá..

      Slovania a ich pohanský bohovia.. Ježiš apoštolom nekázal chodiť na sever k pohanom, ale zomrel/ obetoval sa za všetkých aj za nepriateľov Boha, ktorými boli pohania ! PARDÓN, on zomrel iba za tých hriešnych – chorých, ktorý chcú mať večný život.. Nikoho nenúti, preto máme slobodnú vôľu, presnejšie SVEDOMIE, ktoré je ako malý Boh/ radca v nás.. ten hovorí čo je správne a čo nie.. keď nás svrbí, tak vieme, že niečo treba zmeniť. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *