Vroucí rostlinný olej – čistý jed, kterým krmíme svoje těla. Doktor Asim Malchotra, známý britský kardiolog, na toto téma zveřejnil zajímavou studii. Obezita, srdeční onemocnění, diabetes druhého typu i rakovina – taková je cena za lásku ke smaženému jídlu!

Při vysokých teplotách se ze slunečnicového, kukuřičného a dalších druhů oleje začínají uvolňovat toxické aldehydy. Jak se ukázalo, mnohem zdravějšími variantami se jeví máslo a živočišné tuky! Olivový olej je dobré používat pouze panenský a pouze do salátů, protože pokud si myslíte, že smažit na olivovém oleji je zdravé, tak jste na omylu. Olivový olej se rychle přepaluje a stává se tak karcinogenním. Uděláte lépe, když ho zamícháte do zálivky na salát, či jím jemně pokapete mozzarellu a rajčata.

вред растительного масла при нагревании

Problém rostilinného oleje

Používání toxických aldehydů při úpravě jídla nebo vdechování jedovatých sloučenin vede ke zvýšenému riziku onemocnění rakovinou či srdečními chorobami. Možná, že to nejlepší co můžete udělat pro své zdravím, je vypustit ze svého jídelníčku rostlinné oleje a nahradit je máslem nebo sádlem.

Také můžete vyzkoušet používání pečícího papíru. Vystřihněte z pečícího papíru kruh a položte jej na pánev či hrnec, tak můžete smažit kotlety, maso, ryby a sýry bez kapky oleje!

Chuť rostlinného oleje často narušuje přirozenou chuť potravin, které připravujeme. Opuštěním slunečnicového oleje budete znovu objevovat přírodní chutě… Jídlo bez oleje má navíc o dost méně kalorií, což je v zájmu všech, kteří chtějí zhubnout.

Studie různých vědců si někdy protiřečí a vyvolávají jisté pochybnosti. Avšak co se týče rostlinných olejů, mají zřejmě pravdu… Podělte se se svými známými o informace, které mohou změnit jejich životní styl a zlepšit zdraví!

 

zdroj: 1