Byl objeven nový způsob, jak prodloužit život

Asi rok jsem se snažila býti střídavě vegetarián a vegan. Samozřejmě z etických a morálních důvodů, jak jinak. Koupila jsem si extra drahý raw protein a snažila se jíst pestrou a vyváženou stravu. Když jsem po roce měla asi 7 kg navrch a trpěla celodenní únavou, začala jsem o vyváženosti své stravy pochybovat. Chybělo v ní maso. Vím, že spoustu lidí by mi určitě oponovalo, že jsem něco dělala špatně a že tohleto a támhleto. Ale pravda je, že mému tělu zkrátka chyběly bílkoviny a tuky z živočišné potravy. Sama jsem to cítila. Téměř rok jsem po mase ani nevzdychla, neměla na něj chuť, ale najednou jako bych překročila jakýsi práh únosnosti a tělo si o něj začalo samo říkat.

Začala jsem mít chuť na šunku a vajíčka. A za pár týdnů už jsem zas baštila steaky. Váha se mi do půl roku sama upravila, nabrala jsem svalovou hmotu a lépe se mi ve vlastním těle žilo. Zmizela únava a zvládala jsem vyjít schody bez náběhu na infarkt. Evidentně má maso v lidské stravě důležité místo. Obdivuji ty, kteří se bez něj obejdou a všude píší, jak se cítí skvěle a fit. Možná je to typem organizmu, ale já bych do toho znovu určitě nešla. Pokud jste stejný typ, jako já, tak rozhodně nedoporučuji odepírat si maso na úkor svého zdraví a přijmout fakt, že buď nebudu jíst zvířátka a budu nemocný/á a nebo se s tím smířím, protože tělo to potřebuje a poslouchat jeho rady se obvykle vyplácí. 

Naslouchejte potřebám svého těla, lepší rada pro udržení dobrého zdraví a vyhnutí se extrémům neexistuje.

raja


 

Vědci z Gronigenské univerzity v Nizozemsku zjistili, že příjem velkého množství bílkovin snižuje riziko srdečního selhání a předčasné smrti. Píše o tom The Times.

Výzkumu se zúčastnilo 2281 lidí z 11 evropských zemí, jejichž průměrný věk byl 68 let. Úroveň spotřeby bílkovin se zjišťovala pomocí analýzy moči. Odborníci sledovali zdravotní stav pacientů v průběhu téměř dvou let.

Po 21 měsících zemřela téměř jedna třetina (31 %) těch, kteří přijímali potravu s nepatrným množstvím bílkovin. U pacientů, kteří přijímali denně přes 70 gramů bílkovin, se snížilo riziko smrti na 18 %. S ohledem na takové faktory, jako jsou věk a fungování ledvin, se zvyšovalo riziko smrti při spotřebě malého množství bílkovin na 46 %.Asi deset procent lidí ve věku přes 70 let trpí poruchami krevního oběhu, protože při stárnutí využívá organismus bílkoviny pro regeneraci srdečního svalu méně efektivně. Je známo, že potrava s vysokým obsahem bílkovin napomáhá akumulaci svalové hmoty a srdce déle zůstává zdravé.

Zdroj: 1

Loading...
Líbil se vám článek? Sdílejte ho se svými přáteli!

7 komentářů

  1. ListoJed napsal:

    zvlastni jsem vegetarian uz 4 roky a citim se prave lepe nez predtim zadna unava ci podobnea znam dokonce osobne nekoho kdo je vegetarian uz 15let a plne zdravy jinak v okoli preslo na vegetarianskou/veganskou stravu uz 7 lidi a praktikuji ji uz 2 roky a taky nic problem je spise to ze lidi jak prejdou na takovou stravu tak misto toho aby se snazili poradne jist a naucili se varit bez masa tak nahrazuji ruzne ziviny prave doplnkami stravy ktere jsou oblibeny mezi posilovaci a to je ta nejvetsi chyba dle meho nazoru protoze v okoli se mi pohybuji lide kteri jak rikate kupuji ruzne raw proteiny a kdo vi co v prasku a problemy se dostavili i drive nez za rok

    • raja napsal:

      Ano, taky znám lidi, co s vegetariánstvím problémy nemají. Jak říkám, asi to záleží na typu organizmu. Existuje i dieta podle krevních skupin, skupina B údajně maso v jídelníčku potřebuje více a A zase méně. Co je na tom pravdy nevím, nestudovala jsem to nijak podrobně, ale třeba to skutečně má nějaký vliv. Také je to určitě o tom, jak dobře si člověk umí maso vynahradit. Pro mě je jídlo spíš nutný opruz, takže se snažím času kolem něj trávit co nejméně. Nechápejte to špatně, jím fakt ráda, ale přijde mi, že už tak se kolem jídla točí poměrně velké množství času na to, jak málo ho máme (z 24 hod. už jen něco kolem 15). Řešit, jestli se v nějakém výrobku náhodou nenachází stopy vajec nebo mléka, to bych nedělala nic jiného (jako vegan jsem to totiž neustále řešila). Jsou lidi, co to mají vychytané a umí si i rychle navařit, ale upřímně, zas tak moc to nehrotím. Jím „normálně“, zdravě, vyhýbám se GMO a mikrovlnce a je mi hej. Ten protein snad někde ještě mám, byl dost velký, ale nemůžu ho už ani cítit.

  2. jana napsal:

    pri to mäsku by som akurát len podotkla že je dôležitá úprava, použité ingrediencie, spôsob chovu a zabitia zvieraťa, množstvo skonzumovaného mäsa v rámci dňa a týždňa, spôsob skladovania zabitého zvieraťa, kombinácia s inými potravinami….. konzumácia utrápeného zvieraťa má presne tie „kvality“ ktoré teraz vidíme okolo seba….

  3. GinBaw napsal:

    3roky jsem byl vegan. Z toho poslední rok mi začaly problémy s kůží atp.. Po x vyšetřeních a lítání po doktorech jsem opět zařadil do jídelníčku maso. A co se nestalo, problémy s kůži apt.. zmizely.

  4. Michaela K. napsal:

    Já mám stejnou zkušenost, akorát s tím rozdílem že já po vyřazení masa zhubla, po roce jsem měla nehoráznou chuť na maso, až jsem si ho dala a ta euforie byla jak po nějaké droze, klepala se mě ruce a málem jsem brečela, od té doby si maso dávám aspoň jednou týdně ne že bych ho jedla tři krát denně jako některé mé kolegyně ráno odpoledne, večer, protože pořád mám za to že veganství a vegetariánství jsou dobrá volba hlavě kvůli etice, ale moje tělo to prostě nesnese.

  5. Lekno napsal:

    Tu su odpovede…
    Lymphbuster – True healing for the present century:
    http://www.lymphbuster.com/wp-content/uploads/2015/10/Lymphbuster-Version-1.0.pdf

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.