FBI začalo vyšetrovanie „ruských špiónov“ – TV Russia Today a spravodajskej agentúry Sputnik News

FBI začalo vyšetrovanie ruskej televíznej stanice Russia Today a spravodajskej agentúry Sputnik News. Vyšetrovatelia preverujú, či tieto dve organizácie by nemali byť zaregistrované ako  zahraniční agenti.

 

 

Snímka článku v maďarskom denníku Karpathir o vyšetrovaní Russia Today a Sputnik News

Maďarský denník Karpathir, ktorý informuje o tejto novinke, prízvukuje, že FBI sa odvoláva na americký zákon o lobbistoch  zastupujúcich zahraničné záujmy. Pripomína, že tento zákon bol prijatý ešte pred druhou svetovou vojnou, aby obmedzil šírenie nacistickej propagandy. V danom prípade FBI ide o obmedzenie „ruskej propagandy“.

 

 

Maďarskí novinári pripomínajú, že daný zákon o registrácii zahraničných agentov FARA bol prijatý v roku 1938. Vysvetľujú, že FARA je špeciálny štatút, ktorý vyžaduje, aby osoby alebo organizácie, ktoré pôsobia ako zástupcovia zahraničných predstaviteľov v politickej alebo kvázi-politickej pozícii, pravidelne zverejňovali svoj vzťah so zahraničným vedením, informovali o svojej činnosti, príjmoch a výdajoch na podporu týchto činností. Podľa expertov FBI, Russia Today a Sputnik sú podobnými „agentmi“.

Karpathir vysvetľuje, že FARA od tejto povinnosti oslobodzuje mediálne organizácie, ktoré neslúžia zahraničným vládam. Tato výnimka sa vzťahuje na medzinárodné televízne vysielanie BBC a Deutsche Welle. Tieto médiá americké tajné služby považujú za „čisté“, nenaviazané na vlády svojich krajín. Pod dohľadom amerického ministerstva spravodlivosti sa taktiež nachádzajú ďalšie „menej dôveryhodné“ médiá: čínsky China Daily, japonská televízna stanica NHK Cosmomedia a juhokórejská televízna stanica Korean Broadcasting Systemet.

Americká spravodajská služba FBI ešte vo svojej januárovej správe uviedla, že Russia Today a Sputnik boli súčasťou zložitej ruskej spravodajskej operácie vo vlaňajšej prezidentskej kampani USA, ovplyvnili americké voľby a zapríčinili víťazstvo Donalda Trumpa.

Niektoré americké médiá pripomenuli, že Spojené štáty pred štyrmi rokmi už prerušovali vysielanie stanice Russia Today. Vtedy šéfredaktorka RT Margarita Simonjanová sarkasticky komentovala túto udalosť: „Vždy som čakala, keď náš kanál začnú v Spojených Štátoch blokovať. Už to začalo. Bravó slobode slova!“

 

 

Eugen Rusnák

Zdroj: 1

Mohlo by se vám líbit...

Komentujte

Buďte první kdo bude komentovat!

avatar
  Subscribe  
Upozornit na

Pin It on Pinterest

Share This

Sdílet

Líbil se vám tento článek? Sdílejte jej se svými přáteli!