Potraviny, které zlepší kvalitu a růst vlasů

Vlasy, stejně jako kterákoliv jiná část našeho těla, potřebují ke svému růstu a zdraví vhodné živiny. Pokud máte vlasy slabé, lámavé, nebo vám nadměrně padají, bylo by dobré se více zaměřit na svůj jídelníček.

Faktory, jako věk, genetika, hormonální změny a stres mohou mít vliv na růst vlasů, ale nedostatek živin je hlavní příčinou, která způsobuje jejich vypadávání. Odborníci doporučují potraviny, které jsou bohaté na živiny a které pomáhají posilovat vlasové kořínky a podporují tak růst vlasů. Mezi živiny důležité pro růst vlasů patří:

 

 

vitamín A – podporuje tvorbu mazu, který hydratuje pokožku hlavy a chrání vlasy před škodlivými vlivy vnějšího prostředí

vitamíny skupiny B – podporují vznik červených krvinek, které přenášení kyslík a živiny do lebky a do vlasových váčků

vit. C – organismus potřebuje vitamín C ke tvorbě kolagenu, který je nedílnou součástí vlasové struktury

vit. E – podporuje cirkulaci krve a posiluje vlasové kořínky

železo – důležité pro tvorbu červených krvinek, nedostatek železa je jednou z nejčastějších příčin padání vlasů

zinek a selen – zlepšují růst vlasů a jejich obnovu při mechanickém nebo chemickém poškození

 

 

 

Aby vaše vlasy byly pěkné a zdravé, jezte následující potraviny:

Avokádo – bohaté na vitamíny B a E, draslík, omega 9 mastné kyseliny, kyselinu listovou a prospěšné tuky, které podporují zdraví vlasů.

Bobule – jako jahody, maliny a brusinky obsahují velké množství vitamínu C, antioxidantu, který chrání folikuly před oxidačním stresem. Dalšími výbornými zdroji vitamínu C jsou papriky a citrusové plody.

Vejce – vysoký obsah bílkovin, které chrání vlasovou strukturu, také obsahují vitamíny A a D, karoteny, lutein a zinek.

Fíky – skvělý zdroj železa, draslíku, hořčíku a vitamínů A a E.

 

 

 

Lněné semínko – bohaté na omega 3 mastné kyseliny, které jsou nezbytné pro zdravý lesk a sílu vlasů. Lněné semínko má také vysoký obsah vitamínu B1, hořčíku, fosforu a selenu.

Listová zelenina – jako např. špenát je dobrým zdrojem železa, také vitamínů A, C, K, B, draslíku a folátů.

Mango – manga obsahují silice, které posilují povrch vlasů, také jsou dobrým zdrojem vitamínů A, B6 a C.

Dýňová semínka – bohatá na zinek, který zabraňuje vysušování pokožky hlavy. Obsahují také železo, fosfor, hořčík, mangan, měď a bílkoviny, to vše podporuje rychlý vlasový růst.

přeložila Eva | zdroj: food.news

 

 

 

Loading...
Líbil se vám článek? Sdílejte ho se svými přáteli!

9
Komentujte

avatar
4 Comment threads
5 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
AdamDobrá rada nad zlatoJozefLibaLekno Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Dobrá rada nad zlato
Host
Dobrá rada nad zlato

Jak se hned z článku pozná, že není zdejší. Naši předkové jedli jen to, co se u nás vypěstovalo a nebo samo vyrostlo. Avokado, mango neznali. Fíky jen na vánoce a to ještě posledních 150 let. Velkým zdrojem vitamínu C bylo a je kysané zelí nebo křen. Nějaká dýňová semínka si nepamatuju z dětství vůbec. Po válce se běžně dělal „špenát“ z kopřiv nebo ze šťovíku – v přiměřeném množství. Dodnes se kopřivy používají do velikonoční nádivky nebo na oplachování umytých vlasů. A teď se dostávám k fenomenu, který je přehlížen – vepřové maso včetně kůže a vepřové sádlo. Sádlo… Číst vice »

Jozef
Host
Jozef

Ozývam sa, mam problém s klouby 😀
Poraďte mi teda prosím vás. Dovolím si svoj tip od vás pre mňa: huspenina?.

Dobrá rada nad zlato
Host
Dobrá rada nad zlato

BINGO!!

Dobrá rada nad zlato
Host
Dobrá rada nad zlato

Když doma požádáte manželku, aby Vám uvařila vepřové nožíčky a vepřové koleno klasickým způsobem, teda bez papíňáku a hlavně pomalu (chce to tak dvě hodiny a pak nechat ještě půl hodiny stát na sporáku), budete hvězdou všech chodníků a dálkových pochodů. Kupovaná huspenina není špatná, ale musíte si vyzkoušet jak od koho. Recepty jsou ve starých kuchařkách nebo v domácích vošmataných sešitech. A ne že se to jí jednou za uherský rok. Pěkně měsíc, co měsíc několik dní za sebou.

inkvizitor
Host
inkvizitor

Se lněným semínkem to není tak úplně jednoduché. Pokud má být účinné, musí obsahovat větší podíl Omega 3, nežli Omega 6. Bohužel, část odrůd lnu obsahuje v semínku opačný poměr omega kyselin, čímž vlastně ruší účinnost omega 3. Takže ke konzumaci semínek jsou vhodné odrůdy Natura, Recital, Baladin, Kaolin, Flanders a Libra. Tyto obsahují poměr Omega 3 proti Omega 6 3:1. Naproti tomu odrůda Raciol má poměr 1:1 a nejhorší poměr 1:12 mají odrůdy Amon, Jantar, Lola, takže ke konzumaci naprosto nevhodné, až škodlivé. Samozřejmostí je, že se tyto semínka konzumují rozdrcené, nebo pomleté, v opačném případě projdou traktem, aniž… Číst vice »

Liba
Host
Liba

Dííky, velmi důležitá informace!

Dobrá rada nad zlato
Host
Dobrá rada nad zlato

Redakce promine, ale tohle sem prostě musím dát. Měla jsem za mlada kolegyni, která se nemohla dívat a hlavně poslouchat můj kašel, nedala si vysvětlit, že je z uklízení staré zanedbané půdy na domku mé tety. I rozhodla se pro mé radikální léčení. Přinesla mi pytlík lněného semínka a ať si ho uvařím. Poslechla jsem a doma jsem si z poloviny uvařila čaj, tím že jsem tu polovinu prostě přelila vřelou vodu. Pak nastal okamžik O, jak jsem ho začala pít, tak to pití nešlo zastavit, protože z hrnečku táhl rosolovitý sliz. Rodina se pomalu znechuceně vytrácela ven a já… Číst vice »

Lekno
Host
Lekno

Problem vyuzitia zivin zavisi na zdravotnom stave organizmu. Ich vyuzitie je zalozene na tychto cinnostiach: travenie (digestion), absorbtion, utilization, elimination. Pokial niektory z organov v procese takehoto travenia nefunguje dobre (znecisteny, oslabeny), dochadza k nedokonalemu vyuzitiu travenej potraviny a nedosiahneme pozadovany efekt. Dalsim neduhom je kvalita potravin, napr. umelo dozrievane (kysele) ovocie, slachtene ovo/zel, ne-BIO pestovane ovo/zel. K traveniu je podstatne, aby aj hormonalna sustava spolupracovala, pretoze nasledne vyuzitie zivin nebude take ako opisuju idealne scenare. Co sa tyka semiacok (alebo aj omegax), treba brat zretel na negativny ucinok inhibitorov (traviaci, chemicky) v nich, ktore sluzia ako ochrana semiacka. Pozivanie… Číst vice »

Adam
Host
Adam

Když jsem já byl tenkrát kluk, to zněly písně líp, a sladší měly zvuk, a hrály jsem je tak, co stačil dech a hlas, to ryby braly víc, byl veselejší smích, a v létě větší hic, a v zimě čistší sníh, i stromy rostly vejš, i řeky byly čistý, a zelenější bylo listí …. Karel Gott. https://www.youtube.com/watch?v=dwKJKm3m8oU