Proč jsem přestal používat rostlinné oleje a všem to doporučuji!

Vroucí rostlinný olej – čistý jed, kterým krmíme svoje těla. Doktor Asim Malchotra, známý britský kardiolog, na toto téma zveřejnil zajímavou studii. Obezita, srdeční onemocnění, diabetes druhého typu i rakovina – taková je cena za lásku ke smaženému jídlu!

Při vysokých teplotách se ze slunečnicového, kukuřičného a dalších druhů oleje začínají uvolňovat toxické aldehydy. Jak se ukázalo, mnohem zdravějšími variantami se jeví máslo a živočišné tuky! Olivový olej je dobré používat pouze panenský a pouze do salátů, protože pokud si myslíte, že smažit na olivovém oleji je zdravé, tak jste na omylu. Olivový olej se rychle přepaluje a stává se tak karcinogenním. Uděláte lépe, když ho zamícháte do zálivky na salát, či jím jemně pokapete mozzarellu a rajčata.

вред растительного масла при нагревании

Problém rostilinného oleje

Používání toxických aldehydů při úpravě jídla nebo vdechování jedovatých sloučenin vede ke zvýšenému riziku onemocnění rakovinou či srdečními chorobami. Možná, že to nejlepší co můžete udělat pro své zdravím, je vypustit ze svého jídelníčku rostlinné oleje a nahradit je máslem nebo sádlem.

Také můžete vyzkoušet používání pečícího papíru. Vystřihněte z pečícího papíru kruh a položte jej na pánev či hrnec, tak můžete smažit kotlety, maso, ryby a sýry bez kapky oleje!

Chuť rostlinného oleje často narušuje přirozenou chuť potravin, které připravujeme. Opuštěním slunečnicového oleje budete znovu objevovat přírodní chutě… Jídlo bez oleje má navíc o dost méně kalorií, což je v zájmu všech, kteří chtějí zhubnout.

Studie různých vědců si někdy protiřečí a vyvolávají jisté pochybnosti. Avšak co se týče rostlinných olejů, mají zřejmě pravdu… Podělte se se svými známými o informace, které mohou změnit jejich životní styl a zlepšit zdraví!

 

zdroj: 1

Mohlo by se vám líbit...

Komentujte

18 Komentáře zapnuto "Proč jsem přestal používat rostlinné oleje a všem to doporučuji!"

avatar
  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
dit
Host

Zdravím,
trošku odbočím od tématu článku, omlouvám se , olej z černého kmínu, který se užívá po lžičkách doporučuji.
Já používám hodně oleje v domácí kosmetice, ale tady ten konkrétně i vnitřně,po lžičkách.
Moje zásoba kvalitních olejů, nic syntetického je : okurkový,panenský oliv.,kávový,rýžový,ricínový,merunkový,kokosový,hroznový,,mrkvový-tady ten trošku pokulhává v kvalitě,získává se jinak,, pak mám šípkový ,argánový…a to jsem z daleka nevyjmenovala všechny co mám, no jsem maniak na oleje)))l

Maroš
Host
Maroš
dit – a čo mošus – z ruže mošusovej – nie damascénskej. Jeden exemplár som mal – úplnou náhodou som vypestoval zo zandbanej ruže v živom plote na sidlisku. Problém – nemal som ju doma – a u príbuznej záhadne vykapala. Jeden kvet stačil prevoňať niekoľko poschodí na sídlisku. Damascénska je dobrá, ale na mošusovú sa nechytá. Vieš ju zohnať, Jeden flakón Wild Love s pižmovou bázou – už sa nevyrába /za socíku pižmová dvojička Indian Love/, z archívu – minimálne 200 eur. Kedysi sa mošuska pridávala do prevoňaných zlatistých atramentov – naše babičky v mladosti písali zamilované dopisy týmto.… Číst vice »
jirik
Host
jirik

Takové „tuky“ jako Perla a Rama je kapitola sama o sobě….

Melichar
Host
Melichar

Jo, to jsou výživové perly. Kdysi dávno jsme Perlu domů kupovali, hlavně proto, že se dobře mazala na chleba. To ještě nebyl u nás internet a nevěděli jsme o nebezpečí takových to „másel“. Jak jsem zjistil pravdu, poslední Perlu jsem dal na zahradu zvířatům k snědku. Byla tam ještě hodně dnů, ani ptáci, kočky, kuny atd. si jí nevšimli. Pohrdli touto „kvalitou“. Tak jsem ji hodil do popelnice.

gogo
Host

S gtěmi margaríny jsem dělal test už někdy před 20 lety – na jeden talířek kostičku másla a vedle na druhý kostičku margarínu – nechal jsem to v garáži. Pak stačí sledovat ten proces: za dva týdny máslo v podstatě zmizelo, sežráno bakteriemi, margarín tam byl furt.

Maroš
Host
Maroš

Konečne sme sa priblížili k pravde môjho na – VŠ prednášajúceho organickú chémiu – že „najlepšia odtučňovacia kúra je chlieb s bravčovou masťou a cibuľkou“. Howg!

gogo
Host

Chce to se naučit přepouštět máslo (ghí), dělám várky ze 7 kostek, asi dvě první se nepovedly, až pak jsem vše domyslel, nyní za 1h práce mám másla na jeden až dva měsíce. Máslo stačí běžné kvality, lépe koupit když je v akci nějaké kvalitní. Jinak, hotové ghí je příšerně drahé.

jirik
Host
jirik

Výroba ghí (pouze pro doplnění)
https://www.youtube.com/watch?v=Qla4JXSpM1E

gogo
Host

Jo, a narozdíl od kupovaného ghí vím co mám, protože mám proces pod kontrolou, vím na jaké teplotě a jak dlouho jsem vodu z másla odpařoval.

Potravinářské rostilinné oleje
Host
Potravinářské rostilinné oleje

Nejlepsi ze vseho je beze-sporu pouzivat prave veprove sadlo. Me vlastni pona-uceni. Tahle lekce s potravinarskymi oleji me stala vice nez by mnela.

Vedoslav
Host
Vedoslav

kec….teplene nelisovany a nerafinovany olej jakykoli je pro vase zdravi neskodny pokud ho neprehrivate na vysoke teploty…takove lzi ze zivocisne tuky lol to muze rict jen zruda dement nebo nekdo kdo dostal zaplaceno 😉 opet dalsi clanek na tadescu co siri strach…jen tak dal a budu to tu povazovat za dalsi zumpu co manipuluje lidma

Potravinářské rostilinné oleje
Host
Potravinářské rostilinné oleje

Vedoslav – velice se mylite. Mel by jste si slapnout na jazyk. Mam velice spatnou zkusenost s temito potravinarskymi oleji.

Maroš
Host
Maroš
„Tepelne nelisovaný, nerafinovaný olej“ – vyrobený tak akurát doma – a treba si predstaviť ku tomu ten bakteriálny humus… Tepelne nelisovaný = až 50% straty pri výrobe – necelý zvyšok olejov z výliskov sa získava tepelnou extrakciou technickým benzínom. Kvôli efektivite sa u nás lisuje prakticky len za tepla – to jest tepelne a vlhkostne kondiciované olejné semeno. To, čo robia v stredozemí – za studena, teda s vysokými stratami – je zohľadnené v cene – 0,350 l olivového najlacnejšieho á 2,30 eura fľaška. A o. i. – je to aj záležitosť domáckej tradície – ako u nás zabíjačka a… Číst vice »
dit
Host

Zdravím,
cituji:Oleje s vysokým podílem polyenových mastných kyselin, jejichž nejběžnějším zástupcem je olej slunečnicový, na delší smažení vhodné nejsou. Z olejů má nejvyšší stabilitu rafinovaný olej olivový a olej řepkový, ve kterých převládá monoenová kyselina olejová. Oleje obsahují navíc přírodní antioxidanty, např. vitamin E, které oxidaci brzdí. Na olejích by se nemělo dlouhodobě smažit, protože při dlouhodobém zahřívání vznikají hygienicky nevhodné látky (např. polymery), z nichž některé jsou podezřelé z karcinogenního působení.
zdroj http://zena-in.cz/clanek/co-delate-s-olejem-po-smazeni/rubrika/vareni?autor=60582

dit
Host
Nebo a opět cituji :…zajímavé věci o složení jednotlivých rostlinných olejů (RO) a živočišných tuků (ŽT). Buhužel, můj nejoblíbenější palmový tuk a kakaové máslo tam v tabulce není, tak jestli někdo máte link na tyto dva tuky (zajímá mě složení a množství kyselin) prosím pošlete ho sem. Zkratky které budu používat: – so – sójový olej, – řo – řepkový olej – oo – olejový olej – soj.o – sojový olej – ml.tuk (mléčný tuk), v. sádlo (vepřové sádlo), hov. lůj (hovězí lůj) NM – Nasycené Mastné (kyseliny) NnM – Nenasycené Mastné (kyseliny) MNnM – Mononenasycené Mastné (kyseliny) kr.ř. –… Číst vice »
dit
Host

))))hlavně nesmažte na Induloně,myšleno s nadsázkou)))

dit
Host
Potravinářské rostilinné oleje
Host
Potravinářské rostilinné oleje

SÁDLO:
„Na rozdíl od rostlinných olejů při dlouhém pečení nebo smažení na sádle nevznikají škodlivé látky.“ Sádlo vyhrává.
Miluji veprove rizky smazene na veprovem sadle. Kam se na ne hrabe veskera exoticka kuchyne.

Pin It on Pinterest

Share This

Sdílet

Líbil se vám tento článek? Sdílejte jej se svými přáteli!