Ruský žoldák: Proč nikdo nemává amputovanými končetinami? Válečné mýty a realita. Informační válka před volbami v Rusku

Redakce Protiproud přináší unikátní výpověď zkušeného ruského nájemného vojáka, který spolehlivě vyvrací propagandistickou zprávu o Rusech údajně zabitých americkým útokem v Sýrii

 

Ruský žoldák Roman Saponkov, člen skupiny Vagner, který už delší dobu bojuje v Sýrii a předtím bojoval na Donbasu, napsal článek, v němž reagoval na údajnou smrt až 600 ruských bojovníků v syrské provincii Dajr az-Zaur (již dříve tento bojovník vynesl na světlo „nepohodlné“ informace o syrské válečné realitě). V současné době média již tato čísla pozvolna redukují a leccos „upřesňují“, přesto se od samého začátku jednalo o ukázkový pokus o propagandistickou mediální manipulaci s cílem ovlivnit vnitropolitické klima v Rusku a současně i napravit pochybnou reputaci amerického vojenského působení v oblasti. 

Po internetu se šíří informace o útoku amerického letectva na skupinu ruských žoldáků ze skupiny Vagner, při němž údajně zahynulo až kolem 600 ruských vojáků. Jde o naprostou hloupost, kterou šíří ukrajinské servery a s nimi i Američané. Uvedu několik důvodů, proč jde o totální hloupost.

Kde jsou ti mrtví?

V dnešních nejtěžších bojích připadá na 100 mrtvých minimálně 300 raněných a zhruba stejný počet zůstává nezraněn. Takže pokud by zahynulo v Dajr az-Zaur 600 žoldáků z provládních jednotky Vagner, znamenalo by to, že by se musel v tomto místě nacházet téměř celý pluk v plné sestavě (4.000 mužů), což je už samo o sobě totální nesmysl.

Dále. Umíte si představit jaké prostředky jsou třeba na zajištění a odvoz 100 až 200 mrtvých a 300 až 600 raněných? To by zaplnilo pořádný sanitární vlak. Takový se samozřejmě v Sýrii nenachází – raněné a mrtvé Rusy ze Sýrie dopravuje letectvo.

Kolik mrtvol se asi vejde na palubu IL-76? Živých vojáků se vejde na palubu do 200, mrtvoly leží na nosítkách, takže potřebují trochu více místa. Přesto velkoryse počítejme také s 200 mrtvými těly na palubě.

Takže při 600 mrtvých by byly zapotřebí minimálně tři IL-76 pro zabité. Kolik dalších  IL-76 by muselo odvážet raněné? Po novoročním útoku na Hmímím bylo raněných 20 lidí a vzlétly 2 IL-76 (pohodlí raněných, ošetřující personál – vše potřebuje místo). Takže počítejme, že by jen s raněnými muselo vzlétnout 10 strojů.

Vzlétlo snad 10 strojů z Hmímím s raněnými a dva až tři stroje s mrtvými?

A kde jsou živí?

Navíc před odletem by bylo třeba uložit mrtvé v márnici v Jable nebo v Latakii – a po příletu do Ruska v Rostově na Donu, kde fungovala ruská vojenská márnice již během války v Afghánistánu. Dnes, kdy má každý mobilní telefon a v něm kameru, by se obrazové informace o 600 mrtvých provládních ruských žoldnéřích z jednotky Vagner prostě nedaly utajit.

Kde jsou publikovány fotografie ruských mrtvol z márnic v Sýrii, nebo z Rostova na Donu?

A co s téměř 600 raněnými? Ti by se do jedné nemocnice nevešli. Stoprocentně by je rozmístili ve vojenských nemocnicích v Rostově, Moskvě, Petrohradu, Omsku, Tomsku a podobně. Takový příval raněných by se nedal žádným způsobem utajit. Kde jsou záběry raněných Rusů z jednotky Vagner z vojenských nemocnic? A jak je to s rodinami oněch údajně raněných a mrtvých? Proč neexistují videa z pohřbů, proč se neozývají rodinní příslušníci, proč nikdo nemává amputovanými končetinami?

Bizarní vojenská taktika

Objevily se informace, že Američané útočili na naše chlapce 4 hodiny. Jsem bývalým vojákem z povolání, mám za sebou nasazení v Čečensku, ale ještě jsem nikdy neviděl vrtulník, který by dokázal 4 hodiny vést bojovou operaci. To by mu museli Američané střelivo a rakety teleportovat do hlavní.

Nebo tam Američané poslali útočnou vlnu složenou z desítek vrtulníků, které rozstřílely naše, pak přišla druhá vlna – a naši jen seděli a jako ovce čekali na nový útok? V takovém případě by se nade vší pochybnost přeskupili, odsunuli se, či zaujali jiné pozice.

A jakým způsobem mohlo letectvo na dané ploše údajně eliminovat vše živé? A kolik vrtulníků a letadel mohlo přiletět, když Američané mají v celém regionu suma sumárum kolem 60 strojů?

Kdyby dokázaly vrtulníky obsadit území, tak by Američané vyhráli válku ve Vietnamu – a my svého času tu v Afghánistánu. Nadále však platí pravidlo, že oblast je obsazena až tehdy, když ji obsadí pěchota. Tak to bylo ve Vietnamu, Afghánistánu, Čečensku a platí to iv Sýrii. Jenže oblast, v níž došlo k útoku, je stále pod naší kontrolou.

V oblasti se nacházejí mohutné syrské baterie protivzdušné obrany (stejné, jakými byla nedávno sestřelena izraelská stíhačka F-16), ale i ruské sestavy Pancíř, které mohou vagnerovci používat. To se naši nechali čtyři hodiny pasivně zabíjet aniž by podnikli protiútok?

Cukrbliky lovců ISIS

Tolik k mýtům a nyní k faktům. Co se vlastně stalo? TASS píše, že došlo k útoku na syrská vojska a prosyrské skupiny východně od Salihi. No a pak se objeví informace, že došlo k útoku v blízkosti rafinérie Konoko. Vzdálenost obou míst je 80 km. Washington Post se odvolává na jakéhosi kurdského velitele a mluví o boji 50 mil jihovýchodně od Dajr az-Zaur. Dvě různá místa, chaos a dezinformace v médiích.

Mohly být ale i dvě bojové akce, přičemž v prvním boji zahynuli členové prosyrských skupin a v druhém boji několik našich? Teoreticky mohly – a tato možnost se asi i nejvíce blíží pravdě.

Rovněž informace o tom, že kromě mrtvých vagnerovců zahynuli i členové ISIS Hunters (lovců bojovníků Islámského státu), dokladem čehož jsou jakési fotografie ze Sýrie, jsou mediálním podvrhem. Chlapci z ISIS Hunters jsou známí tím, že neradi pózují před kamerami. Vždy pracují tak, že deratizují určený prostor, na který pak přijdou členové syrské armády, kteří teprve nadšeně mívají prapory před kamerami a užívají si mediální slávy.

A najednou nám chce někdo namluvit, že chlapci z ISIS Hunters, z nichž mnozí pocházejí ze středoasijských republik, budou před kamerami pochodovat s nezakrytými tvářemi, aby je někdo identifikoval, a následně jim mohl u nich doma v Tádžikistánu, Uzbekistánu či Kyrgyzstánu začít likvidovat rodinné příslušníky? Pěkná hloupost.

Oslabit Putina

Všechny tyhle údajně senzační zprávy (a jejich pozdější upravené klony) o smrti stovek členů skupiny Vagner mají čistě propagandistický charakter. Věřit jim může jen ten, kdo má totálně atrofovaný mozek. Několik stovek mrtvých v jednom boji, to jsou ztráty na úrovni Velké vlastenecké války.

Letectvo nedokáže bojovat 4 hodiny kuse, to je v rozporu s fyzikálními zákony. Navíc samotné letectvo – a zejména vrtulníky – nemohou způsobit takové výrazné ztráty. To by musela zasahovat i nepřátelská pěchota, o té však není nikde ani zmínky.

Informace o smrti našich chlapců z jednotky Vagner je prostě třeba vnímat s ohledem na blížící se ruské prezidentské volby. Mnohým by se totiž hodilo snížit za každou cenu Putinův rating (např. Girkinovi). Informace o kolosálních ruských ztrátách však šíří zejména ukrajinské zdroje – a prsty v tom mají v rámci informační války bezpochyby i Američané.

Zdroj: 1

Loading...

Komentujte

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Upozornit na