Učitel napadl žáka – a dostal výpověď

…..a možná za několik týdnů budete číst: Kolemjdoucí se podíval škaredě na přistěhovalce a odsoudili ho na 12 let…..

09:54

Stalo se na nejmenované střední škole a k případu se vyjádřil ředitel školy takto: „Došlo k fyzickému napadení studenta ze strany vyučujícího. Student to oznámil zástupci ředitele, který hocha poslal na lékařské ošetření a posléze jej doprovodil na policii, kde vše oznámili.“ Ředitel školy, který v den incidentu nebyl ve škole, hned následující den provinivšího se pedagoga ze služby propustil.

Četl jsem tuhle zprávičku, tak, jak ji teď čtete vy, a na jednu epizodu ze svého školního života jsem si přitom vzpomněl. Bylo to za protektorátu a stalo se na tehdy tzv. měšťanské škole (dnes poslední třídy devítiletky), v Třebíči na Podklášteří. Po skončení poslední hodiny jsem se se svým dobrým kamarádem Jirkou Oulehlou ve třídě popral. Chodbou kolem právě kráčel náš třídní učitel matematik Kremláček, zvuky rvačky zaslechl, a vtrhl do místnosti tak, jak do údolí vtrhává vichr z hor. Tu nakládačku, kterou nám naložil, mám před očima dodneška a vzpomínám na ni nejen v dobrém, ale v nejlepším. A víte proč? Protože údery, které nám z vytrénovaných rukou třídního (šlo o velkého sportovce). padaly na hlavu, nám až do konce naší školní docházky vzaly chuť řešit naše další případné spory rukama nebo nohama. Což se týkalo nejen nás dvou, ale i spolužáků, kteří naší původní pranici i následnému výchovnému výprasku přihlíželi. A vlastně nejen jich, ale i žáků všech dalších tříd, kteří se o našem monumentálním výprasku později dověděli. Rvačky krátce a dobře se na podklášterecké měšťance staly tabu.
Po zhruba čtyřiceti dalších letech jsme na srazu bývalých spolužáků spolu s Jirkou Oulehlou panu učiteli Kremláčkovi za jeho dávnou výchovnou lekci, resp. za to, že jsme po ní už nikdy nepodlehli nutkání se rvát, dodatečně poděkovali.
Byla to tehdy holt jiná doba. Přenádherná a kouzelná doba – chce se mi říct – kdy ještě vládl zdravý rozum.

Napsal: Lubomír Man

 

Loading...
Líbil se vám článek? Sdílejte ho se svými přáteli!

10 komentářů

  1. Vítězslav Kühn napsal:

    Náš učitel tělocviku vždycky říkal, že je pravák, ale protože ho pravá bolí, tak nám vždy jednu napálil levačkou. Žádný z učitelů se nebál dát nám pár facek a my jsme se báli zmínit se o tom doma rodičům, protože by následovala řádná nakládačka od nich. Vždycky věděli, že pro nic a za nic nám nikdo po hubách nedal. A taky měli kantoři pořádný respekt. To ve školách dnes velmi chybí. Po těch hubách by měli dostat ti, kteří tu nedotknutelnost dětí ve školách uzákonili. Vyrůstají nám z dětí nevychovatelní hajzlové. Ze všech určitě ne, ale…..

  2. Bývalý učitel napsal:

    To je v poho. Debilní společnost nemá budoucnost a je neřiditelná. Když se spojí schopní lidé a začnou spolupracovat, lze vychovat novou elitu, mimo systém, která tento přihlouplý odpad rozemele. A to neberu v úvahu, že se ti hromadně nevychovaní budižkničemové v budoucnu sežerou mezi sebou. Idioty nikdo nezaměstná, takže se z toho stane akorát armáda nezaměstnaných, bezdomovců, feťáků a kriminálníků. Při nejlepším budou tito lidé dělat jen podřadné práce. Nejlepší věc, jakou může učitel dnes udělat, v případě žáka dělajícího bordel, je nechat ho být a ještě ho v tom podpořit. A věnovat se především těm schopným. Učení ho začne potom bavit a jeho život dostane opět smysl. Na idioty život nečeká a není důvod s nimi ztrácet čas. Funguje to.

    • Maroš napsal:

      „lze vychovat novou elitu, mimo systém, která tento přihlouplý odpad rozemele“ – tak – to je naša úloha. Domáca.

  3. Adam napsal:

    Nesouhlasim. Pokud se bude pouzivat nasili na dětech,tyto si zapamatuji,ze jedine nasilim lze vec rozumne a ucine vyresit,tak jak si preje a co pozaduje nasilnik.
    Detsky mozek cca do 20let neni plne dorostly. Predni lalok,ktery je odpovedny za plne uvedomeni si rozsahu a nasledku sveho jednani,neni plne funkcni.
    I z clanku je to patrne. Az casem,tak jako u vseho,co nam dospeli rikali,dite pochopi(az je dospely),proc to a ono ucitel,nebo rodic chtel.
    Je obrovska chyba dite fyzicky trestat. Bijete jej za to,ze neni jeste vyvinut a neni schopno chapat nasledky. Z takovych se povetsinou stavaji lide,kteri vec resi prvne nasilim a az nasledne,vetsinou po donuceni, debatou.
    A za dalsi? Co spravedlnost? Pokud se dite branilo utoku a dostalo od ucitele taky nakladacku,tedy bylo za braneni sveho zdravi a mozna i zivota – potrestano !!!
    A ucitel,misto aby se ovladl,ruply mu nervy. Taky mohl dite „nenavratne poskodit“
    Mlaceni deti je krok zpet…

    • Jarda z Brna napsal:

      Teror na dítěti je špatný, ale už v Bibli máte návod:,,Ohýbej syna, dokud je jako proutek, až zestárne, neodbočí,,.
      Benevolence z dětí dělá násilníky a psychopaty.
      ,,Protože trest nepřišel rychle, srdce lidských synů se naklonilo k činění špatného,,.
      Pokud chcete mít ze svých dětí to, co nyní sluníčkově vítá vlastní záhubu z multi-kulti satanských úchylností, dopřejte jim tu absolutní svobodu bez trestu a odpovědnosti.
      Děti jsou tvarovatelné. Využijte toho k jejich prospěchu i společnosti.
      Koukněte na ty darebáky ve vládě. Žádné tresty, žádná odpovědnost a svět jde do p…………

    • Bývalý učitel napsal:

      Já zase nesouhlasím s tebou. To, co jsi napsal, je jen polovina pravdy. Nevím, jaké máš zkušenosti s lidma, ale ty píšeš o řešení jakýchsi fiktivních věcí. Ono pár přiměřených facek někdy fakt neuškodí, je to lepší, jak týdny vysvětlování. To, co se děje v současné společnosti, je to, že někteří jedinci jsou vedeni k tomu, že si mohou dělat cokoli. Bohužel pro zastánce „nenásilí“ platí pro tyto spratky, že nic, krom přiměřeného násilí, je nezastaví. Jinak to zvíře budeš tahat 30 minut z tělocvičny, protože se hajzlovi nevychovanému nechce, bude ti ve třídě mlátit a škrtit děcka při každém sebemenším konfliktu, bude ti v hodině dělat bordel, sprostě ti nadávat, bude napadat učitele a podobně. O těchto případech je řeč. A to tu ve školách nikdy nebylo! Není řeč o těch případech, že žák něco malého provede, a ty ho jdeš jebnout přes rypák tak, že z toho má otřes mozku. Někdy stačí zvýšit hlas. Ale víš, s jakým materiálem se dnes pracuje? Něco žáčkovi slušně řekneš, on se ti vysměje a pošle tě do klidně prdele! Vyhrožuje ti, že na tebe pošle rodiče? Za co? Za to, že podváděl při písemce, ty jsi ho chytl a dal mu „nehodnocen“. A co je podstatné, ty můžeš h…no. Jen se usmívat a „výchovně“ působit, přičemž tvoje ubohost a bezmocnost v hodině vypadá u ostatních tak, že jsi bezmocný šašek, kterému může každý říkat, co se mu zachce. Mlátit děti se nemá. Ale nevychovanou zvěř, což nejsou děti ani lidé, je potřeba mlácením přes rypák vykázat rychle do patřičných mezí, a pokud to nepomůže, zadupat držku do země. Teprve potom k nim můžeš slušně přijít a začít s nimi komunikovat a vysvětlit jim, proč se jim to stalo, a začít s nimi slušně a rovnocenně jednat. Jinak se ti pak může stát, že tě v důchodu přepadnou v parku a vrazí ti nůž do zad. Jak by se ti třeba líbilo, kdyby ti žáček držel maketu zbraně ve vyučování u hlavy a vyhrožoval ti? To je přesně to, co se děje na západních školách. Tam se někde nedá ani mluvit o vyučování, nejsou tam učitelé, ale sociální pracovníci, poskytující službu „vyučování“, kterou tzv. žák nemusí přijmout. Chápeš to? Máš ponětí, co se před tebou tají? Ty se bavíš o výchově slušných děcek, my se tu bavíme o nevychované zvěři.
      A jak píše „Co spravedlnost? Pokud se dite branilo utoku a dostalo od ucitele taky nakladacku,tedy bylo za braneni sveho zdravi a mozna i zivota – potrestano !!!“ .. proboha o čem to píšeš? Oba se budou obviňovat a lhát, a ty to budeš hodiny vyšetřovat. ???? Píšeš „A ucitel,misto aby se ovladl,ruply mu nervy. Taky mohl dite „nenavratne poskodit“ .. Hmm .. učitel, kterému rupnou nervy tak, že spratkovi dá po hubě, nemůže spratka poškodit, protože spratek už je s největší pravděpodobností dávno nenávratně poškozen od rodičů. A pokud je dítě nepoškozené, nepoškodí ho učitel ani po pár fackách. To by ho musel rubat každý den ve škole hlava nehlava, což se nemůže stát. Takže je to jen malování čerta za zeď. To říkám z praxe. Pokud nastane toto, není problém ve vyučujícím, ale něco se těžce vymklo z normálu. Můžeš si být na skoro na 100% jistý, že učitel to opravdu nebývá.
      Něco ti vysvětlím. Učitel je ve škole od toho, aby učil! Chápeš? To není dozorce. Slyšel jsi někdy o tom, že by učitel přizabil děcko tak, že by ho odvezli třeba sanitkou? Znám případy, kdy žák dostal na praxi po rypáku od učitele a bylo mu řečeno, že pokud ještě jednou udělá podobné, bude vyhozen ze školy. Víš proč? Jsou profese, kdy debil svým chováním může ohrozit nebo zabít právě svoje pracovníky, případně spolužáky. Myslíš, že se to nestalo? Blbé vtípky a podobně. Moje zkušenost je ta, že s mnohými jedinci dobrým slovem, nezmůžeš vůbec absolutně nic. Vysvětlím znovu proč nic nezmůžeš,..protože nic nesmíš, NIC!, zvěř je chráněná a může VŠECHNO doslova, protože jsi ve škole proto, abys učil, ne vychovával zmetka, pro kterého jsi velké NIC, páč nemáš tolik peněz, jako jeho táta, který je NĚCO, řešil s ním nějaké sračky a stále narážel na jeho sebestředné ego, které se ohodnotilo velmi vysoce, páč mu to bylo od malička všemi vštěpováno. Taky nechodíš močit na autobusovou zastávku, nebo hrát fotbal do kostela. Tak nechápu, proč rodiče a žáci nemohou pochopit, že škola je od toho, že se tam učí. Učitel řídí vyučování, žák neřídí vyučování. Učitel určuje, jak se budou ve vyučování žáci chovat, ne žáci. Práva žáků jsou ve vyučování omezená, nikoliv volná. Pokud se to někomu nelíbí a chce si ve škole jen hrát, případně dělat něco jiného, třeba bordel, ať tam nechodí. Je to jednoduché. Je naprosto běžné, že dítě se ve škole chová jak zvíře a maminka na to pak říká: „Ale to je zajímavé, já ho takového doma neznám. Ale je pravda, že už ve školce měl podobné problémy!“ Takže tam matka mlží, přičemž její dítě škrtí děcka už od školky a matka s tím nic nedělá, páč její spratek je nedotknutelná „osobnost“ a ona mu doma vyhoví ve všem … A dál? … NIC se neděje, jede se dál. Bordel od 1. třídy až po devítku. Nakonec skončí dítě u psychologa, pak u psychiatra, pak dostane prášky. Přitom je jen nevychované! Nemá od okolí adekvátní reakci, protože nikdo nic nesmí, a ono ti na tvoje keci z vysoka s..e. Máte tušení, jak to s nimi dopadá pak v životě? V jaké firmě budou něco takového „respektovat“? Hahahaha. 🙂 S těmi, kterým nedal nikdo zavčas přes hubu? To je všechno to, co se veřejnost nikdy nedozví. Ale až někomu rupnou nervy a dá se zvířeti po držce, je to hajzl, se kterým je potřeba rychle a rázně zamávat. Už jsem to tu psal jednou. Bude li to tak pokračovat dál, pak nikdo ve škole děti mlátit opravdu nebude, ale budoucí sociální pracovník už nebude ani učit. To je to, kam to vede. A modlete se všichni, aby to tak nedopadlo. Protože já neznám nikoho rozumného, kdo by ze sebe nechal ve škole dělat hňupa. Vy znáte? Víte kdo ve škole skončí? Naivní mladí idioti, zkoušející svoje moderní pedagogické postupy, věřící tomu, že budou fungovat, bez adekvátní znalosti minulosti a bez znalosti úrovně minulých dětí, které ve všem převyšovaly současnou generaci. Tihle rádoby učitelé budou žákům podlézat a dělat jim dobře tím, že na ně budou klást adekvátní (tedy velmi nízké) nároky, aby ta verběž nebyla stresovaná. Tohle může vidět je starší učitel! Jedině starší učitel může srovnávat z dlouhodobého hlediska. Mladí učitelé mohou jen žvanit o svých teoriích ze škol, které nikdy nefungovaly. Nakonec to odskáčou všichni, včetně těch šikovných, ze kterých mohlo něco lepšího být. A aby byla katastrofa pánové a dámy plně pochopená. Pamatujte si jedno tajemství! Žák musí překonat v budoucnu své učitele. Jinak se nedá mluvit o pokroku, ale jen o stagnaci a úpadku. Máte pocit, že by současní žáci měli velkou naději překonat své učitele? Učitel není jen o znalostech, které musí být stále se zvyšující, ale je to také o vhodné povaze člověka. To je mírná a spravedlivá povaha. Musí tu být motivace a prostor pro všechny! Máte někdo pocit, že by se mírná a spravedlivá povaha hodila na některé „multikulturní“ západní školy? Jesli ten pocit máte, tak nevíte, o čem mluvíte. Jo .. takového si brzy namaže nějaký žáček na chleba. Rozumný učitel se snaží vychovat něco lepšího, než je on. Pokud to nemůže dělat, jde od toho pryč. Nerozumný učitel si to ani neuvědomuje. Potom ovšem může vaše děcka učit klidně uklízečka. Přemýšlejte všichni o tom. Učitelování není o tom, že přijdete k tabuli a COSI tam žvaníte. Tak to vidí akorát děti. To je o perspektivě, kterou mnozí lidé nikdy nepochopí. Všechno to může přijít potichu, s úsměvem, cesta do bahna. Nikdo si toho ani nevšimne a budoucí generace budou bordel a ubohost považovat za normál.

    • Maroš napsal:

      Takto – „Všetko potrebné pre život sa naučíme ešte na pieskovisku /a v materskej škôlke!/!“

      Keby násilie nebolo prirodzené – neexistoval by adrenalín! Skoro „bodka“ – keby.
      Láskavé dôverné zázemie máme vytvárať predovšetkým v rodine – potom nech je vonkajší svet aký chce zlý! Skoro „bodka“ – keby.

      Keby škola „humánne“ nedebilizovala deti o.i. k „tolerancii“ – bolo by OK – ak učiteľ jednoznačne naučí žiaka rozlišovať medzi dobrým a zlým! Otázka – čo je dobré – „poslúchať“ a nebiť trestaný za neposlušnosť – alebo POČÚVAŤ /= SLÚCHAŤ/ = byť pozorný a vnímavý – a keď treba – vyjadriť odmietnutie s. Čo primárne každý žiačik odmieta?! No ku.va tú svoju otrockú bezpodmienečnú poslušnosť! Tu je kľúč – REŠPEKT! Učí škola deti rešpektu – alebo strachu?! Z hodnotenia! Vy ku.va doma HODNOTÍTE DETI?! Lebo vás hodnotia v zamestnaní, tak hodnotíte tiež?! Systém hodnotenia začína už hodnotením učiteľov! To až potom nám oni rozdávajú včeličky a prasiatka a poznámky do žiackych knižiek! Férový učiteľ nemôže mať problém „naložiť“ už z domu pokrivenému žiakovi! Doma sa majú deti vychovávať a v škole učiť doboha! Takže – učiteľa správne vyhodili za výchovu – nie za učenie. Pre nevychovancov tu vždy boli pomocné školy – kde sú?! Teraz Bodka.

    • Marcela napsal:

      „Detsky mozek cca do 20let neni plne dorostly. Predni lalok,ktery je odpovedny za plne uvedomeni si rozsahu a nasledku sveho jednani,neni plne funkcni.“ Adame, člověčě, uvědomujete si, že vlastně Vy sám, touto vlastní větou popíráte filosofii kterou obhajujete? Jak má tedy nevyvinutý mozek dítěte pochopit mnohdy obtížně vysvětlitelné pochody? Nejsem učitelka, jenom jsem vychovala syna. Dítě vždycky musí vědět, kde jsou jeho jasné hranice chování a jednání. Pokud mu to není jasné ani na potřetí, musí schytat trest, facku, ne ho zabít, mnohdy stačí jenom náznak. A v žádném případě není každé dítě osobnost, tu z něho můžete s přihlédnutím k jeho schopnostem vychovat, pokud to necháte jenom na něm, vyroste z něj panovačné, egoistické stvoření, které Vám v pubertě těch pár facek klidně dá pokud mu odmítnete dát cokoliv si zamane, to si pište……..

  4. mariankosnac napsal:

    Nás už učitelia biť nesmeli (a nemali sme skoro k nikomu a ničomu úctu), ale videl som film obecná škola a tak to má byť, učitel má byť prísny ale spravodlivý.

    Teda dostal som v dielňach facku od majstra keď mi ukazoval ako sa má pilovať železo či čo a ja som nedával pozor otočil som hlavu inam a keď som sa otočil späť na majstra už mi jedna letela. A nikde som sa nesťažoval vlastne to ani nebolelo. Potom majster prišiel s jemnejšou metódou a priniesol si vodnú pištolku ktorou nás striekal keď niekto nerobil čo mal.

  5. peter napsal:

    „Bijete jej za to,ze neni jeste vyvinut a neni schopno chapat nasledky.“

    Chlape, doprial by som Vám byť učiteľom na dnešnej strednej škole (= ľudský živočíšny druh vo veku 15-19 rokov).
    Ale!, to by bolo nadlho Vám vysvetlovat, ako si ucitelia chrania zivot a zdravie, na ukor rozmaznanej dnesnej mladeze, ktorej nemozete NIČ!!!!!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..